martes, 21 de abril de 2015

La violència en les aules

3 titulars que m'hagin impactat:
El alumno que mató a su profesor, seguidor de páginas gore
El menor que asesinó a un profesor en Barcelona podría ingresar en un centro de menores entre '2 ó 3 años'
El instituto había detectado que el alumno “se distraía” últimamente

Jo crec que per haver estat un brot psicòtic, cal reconèixer que el noi ho tenia bastant ben planejat, i va actuar amb una mica de premeditació, es va construir la seva pròpia ballesta, portava material per preparar còctels Molotov, un punyal ... 
Un adolescent de 13  anys suposo que sap molt bé detectar el bé del mal, el que significa matar una persona. Les autoritats haurien d'analitzar amb molta habilitat el càstig just perquè no es torni a repetir una cosa semblant . Ha trencat una vida i destrossat a la seva família, sense comptar els ferits que ha fet.
Si amb 13 anys mata una persona i agredeix a altres no vull imaginar un adult com ho hauria fet. Ha matat a sang freda. És un perill ... no se li pot tractar com a un menor que no sap el que fa quan en realitat anava mes que preparat per cometre un crim. Que educació se li va a donar si mata una persona i no se'l castiga per ser "menor" ? Quin exemple es dóna a la resta de companys? 


1 comentario: